Geschiedenis

Van Stock Americain tot Doe-Het-Zelf Legerstock Deinze

Legerstock Deinze is ontstaan in 1958 toen Roger Steyaert en Marie-José De Wulf het gebouw kochten van Arthur Rousseaux. Die produceerde er kinderwagens en -stoelen, sinds 1924.

Roger en Marie-José starten als echte Stock Americain, met uitsluitend materialen afkomstig van het leger. Grote vrachtwagens vol jerrycans, plooischoppen en andere gereedschappen kwamen hier in Deinze toe en dropten letterlijk hun goederen op de parking.
Begin jaren ’60 stond gelijk aan de start van pvc voor producten thuis. Toen was dit een revolutie! Plastieken emmer en kuipen gooiden grote ogen bij iedereen. Bij sommigen was de verbazing dan ook groot, als je die niet op de kachel kon plaatsen om water op te warmen.
Kort erna kwam de opmars van elektrische werktuigen, voornamelijk uit Duitsland. Samen met tenten en andere kampeermaterialen vergrote zo stilletjes aan ons assortiment.

Vanaf de jaren ’70 begonnen we met werkkledij, verf en (toen nog houten) ladders. In 1974 vervolledigde dochter Christelle de zaak en stond ze in voor de boekhouding.

In 1992 nam Christelle samen met haar man Frank De Gheest de zaak over. Kort erna werd er een stuk bijgebouwd, om zo de vraag naar bepaalde artikelen te kunnen beantwoorden.
Frank had een grote passie voor vissen en het duurde niet lang alvorens er grote bakken aan de ingang stonden met Koi’s en andere vissoorten. Dit samen met waterpompen, filters, slangen en andere accessoires.
Dat jaar starten we ook nog met kluizen, wat een schot in de roos was. Tot op vandaag zijn we hiervoor nog altijd gekend in de streek.

In 2003 kwam hun zoon Dominique De Gheest hen bijstaan in de zaak. In 2008 werd er nog eens bijgebouwd langs de zijkant.

Eind 2009 kwam Dominique aan het hoofd van de zaak. Die zorgde meteen voor een frisse wind doorheen het bedrijf. De inrichting en materialen werden aangepast aan de hedendaagse noden van de klanten. Sindsdien is er een constante evolutie en modernisering aan de gang. Wij proberen te luisteren naar onze klanten. Nieuwe producten vinden steeds hun weg naar onze winkel.